040 628 6110
 Kundservice öppen  Mera information
 
 
 
 

Den här veckan betjänar vi dig på mejlen! Nå oss på kundservice@vegaoo.se

 
 
 
 

Hjälp med beställning


jag har problem med att skapa mitt konto. Hur gör jag?

 

Om du vill göra en beställning hos Vegaoo.se måste du skapa ett konto. Det finns flera olika sätt att skapa konton på, men alla sätten kräver en mejladress, mobilnummer, ett lösenord som du själv hittar på, ditt namn, leveransadress och postnummer. 

 

Jag kan inte fylla i min ort. Varför? 

Orten är inget textfält utan är ett fält som automatiskt fylls i när du skriver in ditt postnummer. Postnumret ska anges i det officiella formatet som alltså är xxx xx, som exemeplvis 100 12.

 

Jag har fyllt i fälten men kan inte går vidare. Varför? 

Ibland om du försöker skapa ditt konto genom att automatiskt fylla i formuläret med hjälp av information som sparats i din browser, eller genom att logga in från till exempel FB eller Google +, så kan det förekomma att informationen inte känns igen. Då kommer du inte vidare. Klicka på gubben uppe i högra hörnet och fyll då i uppgifterna manuellt. 

 

Vad är VAT som ni frågar efter när jag skapar ett konto som företag?

VAT är alltså ditt momsregisternummer i EU-formatet. Ditt VAT-nummer är ditt organisationsnummer utan "-" och med 01 i slutet. Ett exempel 123456-7891 blir alltså 123456789101. 

 

JAg har problem med att utföra betalningen. vad kan jag göra?

 
Vegaoo.se erbjuder dig tre olika betalningsalternaiv. Dessa är betalning med kort, betalning med PayPal och betalning med Klarna (faktura). Vi har för tillfället ingen faktureringsmöjlighet för företag.
 
Klarna: Betalningen går inte igenom
- Har du valt Postnord som transportör? Klarna förkastar väldigt ofta beställningar som görs med Postnord eftersom leveransadressen inte motsvarar din folkbokförda adress. Välj en annan leveransmetod eller en annan betalningsmetod.
- Får du en pop-up som säger att Klarna väntar på initialiserig? Det här betyder att kontakten till Klarna har brutits. Försök logga ut ur ditt konto och logga in igen. Om det här inte fungerar, kontakta vår kundservice på 040 628 6110 (vardagar 9 - 17). 
 
Kort: Betalningen går inte igenom
- Har du Nordea som bank? Logga in på din mobil-/nätbank och aktivera internetköp. Valet internetköp hålls aktivt bara i 60 minuter för Nordea-kunder.
- Har du fyllt ditt namn som som det står på kortet? Det är viktigt att kortinnehavarens namn står precis i den ordningen som det står på koretet.
 
PayPal: Det står "inväntar betalning"
- Står det "inväntar betalning" i ditt kundkonto? Om du klickat på PayPal men du misslyckades med betalningen, eller kanske inte har något konto kommer du att se din beställning med texten "inväntar betalning" efter. Den här beställningen kommer automatiskt att raderas eftersom betalningen inte mottas. Du kan helt enkelt lägga en ny beställning med en annan betalningsmetod.
 
 

Om du har några problem med att genomföra beställningen är du alltid välkommen att kontakta kundservicen på 040 628 6110 på vardagar mellan 9 - 17. Vi kan göra beställningen över telefon tillsammans, men då kan du enbart välja mellan betalningsalternativen kort och Klarna. Du kan också kontkata oss på mejlen kundservice@vegaoo.se. Vi kan däremot inte göra beställningen enbart genom mejlkontakt, utan när det kommer till att genomföra betalningen så vill vi tala med dig på telefon.
 
Stäng fönstret
Ta del av förmånerna
10%*
Prenumerera
på vårt nyhetsbrev