040 628 6110
 Kundservice öppen  Mera information
 
 
 
 

Den 15 augusti håller kundservicen stängt. Vi betjänar dig igen på torsdag mellan 09:00 - 12:30, 13:30 - 17:00

 
 
 
 

Frågor och svar

 

Har du en fråga? Svaret kanske redan finns här på sidan...

Här hittar du svaren till de frågor som våra kunder oftast ställer. Här hittar du också ett stort antal korrekta uppgifter om hur Vegaoo.se fungerar och om det stora utbudet av produkter.   

 

FRÅGOR                  

I. LEVERANS

 

·      Jag har valt PostNord, men spårningsnumret fungerar inte. Vad gör jag?

·      Jag är inte hemma på dagtid, hur gör jag när jag valt DHL som leverantör?

·      Vad har ni för leveransalternativ?  

·      Hur spårar jag min beställning?

·      Hur ändrar jag leveransadress?

·      Hur gör jag en reklamation angående leveransen?

 

 

 

II. PRODUKTER

 

·     Hur kan jag få informaton om produkten?

.     Hur kan jag beställa ett flertal av en produkt som inte finns tillgänglig på hemsidan?

 

 

III. BESTÄLLNING

·       Jag har problem att lägga beställningen. Vad är fel?

·       Jag vill beställa produkter till mitt företag. Kan jag få en offert?

·       Hur kan jag ändra på eller annullera min beställning?

·       Hur kan jag ändra på min faktureringsadress?

·       Hur använder jag min rabattkod?

·       Jag kan inte fylla i ort när jag skapar kontot. Vad gör jag?

 

 

IV. BETALNING / ÅTERBETALNING

·       Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?

·       När kommer jag att få min återbetalning?

 

 

V. RETURNERING

·       Hur returnerar jag en produkt?

·       Hur reklamerar jag en produkt? 

 

SVAR:

                    

I. LEVERANS 

·      Jag har valt PostNord, men spårningsnumret fungerar inte. Vad gör jag?

Lugn! Allt är okej! Spårningsnumret du fått från PostNord kommer inte att uppdateras förrän paketet är i Malmö.
Om du väntat mer än 4 vardagar och ingen uppdatering gjorts, vänligen kontakta kundservicen på 040- 628 6110 eller kundservice@vegaoo.se.

·      Vad gör jag om jag inte är hemma på dagtid och jag valt leverans med DHL?

När DHL kommer och hämtar ditt paket så skickas ett SMS ut till telefonnumret du angett. I meddelandet får du välja mellan leverans till adressen du angett, eller till ett ombud nära adressen. Du svarar på meddelandet enbart med en etta eller en tvåa. Det är viktigt att du inte skriver något annat ännu just "1" eller "2". Om ingen av dessa två alternativ tilltalar dig kan du kontakta DHL på 0771-400 345 för att komma överens om hur och när leveransen ska ske.

·      Vilka leveransmetoder erbjuder ni och hur lång är leveranstiden?

Alla beställningar som görs före klockan 14:00 på vardagar och vars betalning bekräftas, blir behandlade och skickas ut samma dag. De beställningar som görs och bekräftas efter fredag klockan 14:00 skickas ut följande måndag. 

Kunden väljer själv mellan olika leveransalternativ:

 

Vi har tre olika leveransalternativ. Vi erbjuder att skicka paketen till ombud med Postnord. Med postnord uppskattas paketen levereras inom ca 7 - 9 vardagar. Du får SMS av postnord när du kan hämta ut paketet. Det ligger på ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka. 

 

Vår standard leverans görs i sammarbete med DHL för att du ska kunna lägga vantarna på din beställning så snabbt som möjligt och utan krångel! Du får ett SMS från DHL där de vill veta om du vill ha leveransen till adressen du angett eller till ett ombud nära adressen. Du svarar på meddelandet med enbart en "1" eller "2". Om du valt nummer ett, eller inte svarat kommer DHL att leverera paketet direkt till den adressen du angett, tänk på att kanske använda jobbadressen, eller en annan adress var du finns tillgänglig på dagtid. Om du svarat med en tvåa kommer du att aviseras om när paketet levererats till ombudet. Superenkelt! Om DHL varit hos dig men du inte varit hemma kan det vara bra att kontakta dem för att komma överens om när och var leveransen ska ske. Du kan också kontakta dem om du vill att paketet levereras till ett annat ombud än det som de föreslått i SMS:t. Kontakta dem på 0771- 400 345

 

Om beställnignen är extra brådskande kanske du är intresserad av vår express leverans? Vi har ett samarbete med DHL Express för att du ska kunna få ditt paket blixsnabbt! Den uppskattade leveransen med DHL Express ligger på 24 - 48 h.

 

Du ser priser och leveranstider när du anger ditt postnummer i fältet i varukorgen.

 

·  Hur spårar jag min beställning?  

 

Har du fått en bekräftelse på att varorna skickats? Vill du göra en försändelsespårning? 

För att följa din beställning var god och logga in på ditt kundkonto.

1./    Klicka på rubriken « Mitt konto » och sedan « Beställningshistorik och försändelsespårning »

2./     Klicka på kollinummer vid beställningen som ärendet berör

Du skickas till transportörens sida: Där får du information som berör din beställning (beräknat leveransdatum, status för leveransen…)

·      Hur ändrar jag leveransadress? 

 Du har bekräftat beställningen, men vill ändra på leveransadressen.

 Alla beställningar som bekräftas skickas omedelbart till vårt logistikcenter för att garantera att varorna skickas ut snabbt.

Alla adressändringarna måste göras max 30 minuter efter att betalningen bekräftats.

Vi rekommenderar att du direkt per telefon kontaktar vår kundservice på Vegaoo.se, måndag till fredag 9 – 17h

Telefon: 040 628 6110.

·     Hur gör jag en reklamation angående leveransen?   

 

Dröjer leveransen ovanligt länge? Är din adress ofullständig?

 

Du kan skicka en kontaktförfrågan via formuläret som du hittar under rubriken « kontakta oss»   

 

1./       Välj motiv för din kontaktförfrågan

2./       Skriv ditt meddelande

 

Vår kundservice svarar dig inom 24 timmar, måndag till fredag.

 

 

 

II. PRODUKTER

Hur får jag information om en produkt?

Behöver du mer information om en produkt? (Material, dimensioner, tillbehör…)

Du hittar information på hemsidan under produktbilden.

 

På vänster sida kan du se rubriken « Beskrivning ». Här hittar du uppgifter om produkten. På höger sida hittar du teknisk information: Tillbehör, material, storlekarnas tillgänglighet i lager, förslag på kompletterande produkter…

Om du trots den här informationen inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss på flera olika sätt.

·         Hitta kontaktformuläret under rubriken « Kontakta oss »   

1./        Välj motiv för din kontaktförfrågan

2./        Glöm inte att nämna produktreferensen när du tar kontakt.

 

Vi finns också tillgängliga på telefon måndag till fredag mellan 9 – 17

Telefon: 040 628 6110

Mejl: kundservice@vegaoo.se

 

·         Hur kan jag beställa ett flertal produkter som inte finns tillgänliga på sidan?

 

Du vill beställa en stor mängd produkter (för ett värde av minimum 2500 SEK) som inte för tillfället finns tillgängliga på vår sida.

Vi föreslår att du kontaktar oss på telefon eller mejl.

Telefon: 040 628 6110 

 

Mejl: kundservice@vegaoo.se

 

 

III. BESTÄLLNING

 

·         Jag har problem att lägga beställningen. Vad är fel?

Kan du inte slutföra beställningen?

Om du upplever problem med att lägga beställningen är du alltid välkommen att kontakta kundservicen på 040 628 6110 eller på kundservice@vegaoo.se. 


Om du har problem med att lägga beställningen med Klarna kan du alltid försöka logga ut ur kontot och logga in igen för att återuppta kommunikationen med Klarna. Beställningen har gått genom när du förts till sidan "beställningsbekräftelse". 

OBS! Klarna förkastar ofta beställningar där PostNord valts som transportör av säkerhetsskäl. Om du vill betala med Klarna bör du välja DHL som leverantör.
 

·         Jag vill beställa produkter till mitt företag. Kan jag få en offert?

Vill du köpa produkter till ditt företag?

Om du är intresserad av att göra en större beställning till ditt företag kan du skriva ett mejl inkluderandes produktreferens, antal, vilka storlekar och önskat leveransdatum till kundservice@vegaoo.se.

Du kan handla momsfritt från oss om du har ett giltigt momsregisternummer. Skapa ditt konto som ett företagskonto, men ange också uppgifter till en kontaktperson. Ditt momsregisternummer skapas av ditt organisationsnummer utan strecket med 01 i slutet. Alltså till exempel 123456-7890 blir 123456789001. Om numret är giltigt kommer du att se alla priser momsfritt. Vi kollar om företagen är momsregisterarde med hjälp av VIES.

Vänligen lägg märke till att företag inte kan få betalning mot faktura! För företag gäller kortbetalning eller banktransaktion. Om ni vill göra en banktransaktion, vänligen, kontakta kundservicen på 040 628 6110 eller på kundservice@vegaoo.se.

 

·         Hur ändrar eller annullerar jag min beställning?

Du har gjort klart din beställning och bekräftat den, men önskar nu att ändra på den.

Alla beställningar som bekräftas skickas omedelbart till vår logistikcental för att garantera att varorna skickas ut snabbt. Det är inte möjligt att ersätta, ta bort eller lägga till produkter.

Det är emellertid möjligt att annullera din beställning inom ca 30 minuter efter att betalningen godkänts. För att annullera beställningen måste du kontakta vår kundservice på telefon så fort som möjligt. Det här är möjligt måndag till fredag 9 – 17h

Telefon: 040 628 6110 

 

 

·         Hur ändrar jag på faktureringsadressen?

Du har gjort klart din beställning och märker innan du bekräftar beställningen att faktureringsadressen är felaktig.

Du har möjlighet att ändra faktureringsadressen på vår hemsida under rubriken« Mitt konto ». Klicka därefter på « Ändra mina uppgifter ». Ändringarna du gör här tillämpas på din följande beställning.

Om ändringen bör tillämpas på den aktuella beställningen är det nödvändigt att kontakta vår kundservice på telefon. Du når oss måndag till fredag mellan 9 – 17

Telefon: 040 628 6110 

·         Varför kan jag inte fylla i min ort när jag skapar kontot?

Din ort ska fyllas i automatiskt när du fyllt i ditt postnummer. Om orten inte fylls i, vänligen dubbelkolla att du har angett postnumret i det officiella formatet med ett mellanslag alltså xxx xx. Om det ändå inte hittar din ort, och du vet att förändringar gjort till ditt postnummer rätt nyligen, så kan du kontakta oss så lägger vi till ditt postnummer i vår katalog. Du kan skicka ditt postnummer till kundservice@vegaoo.se

 

·         Hur använder jag en rabattkod?

Har du fått en rabattkod från oss eller en av våra partners, och önskar använda den?

Du har en rabattkod, Om er beställning uppfyller villkoren för koden, använd den såhär:

1./       Skriv in din rabattkod vid fältet « Ange rabattkod här»

2./       Klicka sedan på « OK »

 

 

IV. BETALNING / ÅTERBETALNING

·         Vilka olika betalningsmetoder finns det?

Du vill bekräfta en beställning, men du vill veta vad dina betalningsmöjligheter är.

De två huvudsakliga betalningsmetoderna är:

Bankkort:

Visakort, Mastercard och Electronkort accepteras i vår webshop. Maestro och American Express kan tyvärr inte användas som betalningsmedel. .

Paypal :

Betalningen sker från Paypals hemsida. 

Klarna:

Betalningen sker när du anger ditt personnummer för att identifiera dig. Du förs sedan vidare till Klarnas sidor. OBS! Du kan handla för upptill 1000 kr på Klarna! Klarna förkastar ofta beställningar där PostNord valts som transportör av säkerhetsskäl!

 

·         När får jag återbetalningen?

Väntar du på att motta en återbetalning för en produkt eller för din beställning?

Återbetalningen görs med samma metod som använts som betalning vid tillfället då beställningen gjorts. Om du använt Klarna kommer vi att meddela dem om avdarag eller makulering. När återbetalningen bekräftats skickas ett mejl till dig. Ett andra mejl skickas när transaktionen är gjord. Avsändare är ”Jadeo France”. Vår bank är frans så en banktransaktion kan ta mellan 2 - 5 dagar. Du är välkommen att kontakta oss om du vill veta i vilket skede just din återbetalning befinner sig. Du når oss på kundservice@vegaoo.se eller på 040 628 6110 på vardagar 9 - 17.

 

V. RETURNERING

Just nu har du exceptionellt 60 dagars returrätt! 

·        Hur returnerar jag en produkt?

Önskar du returnera en produkt?

1./       För att returnera en produkt, vänligen logga in på ditt konto och klicka på rubriken « Mitt konto » därefter väljer du « Gör eller följ en retur »

2./       Klicka på den beställning som returen gäller.

3./       Kryssa för produkten som ska returneras.

4./       Ange skälet för returen

5./       Välj « Bekräfta retur »

6./       Skriv ut listan på produkterna som ska returneras och lägg den i paketet.

 

Returen bör göras inom 60 dagar från att ni mottagit beställningen.

För att returneringen ska vara giltig måste du returnera produkterna i originalförpackning inkluderande produktbladet. Det är okej om du prövat produkten en gång, men returnera inte produkter som du använt. Produkten måste returneras i sin helhet med alla tillbehören som hör till dräkten.

Returen ska skickas till :

 

JADEO C/O SOUTH EAST 29

Krangatan 1

296 32 Åhus

Sverige

 

Vänligen lägg märke till att alla returavgifter är på kundens ansvar.

Av hygieniska eller hälsskyddsskäl kan inte vissa produkter returneras och ingen återbetalning eller byte kan göras. Produkter som omfattas av detta är tandproteser, godis, baddräkter, underkläder, smink (ögon-, ansikts- och kroppssmink, läppstift, sminkpennor, läppglans) och kontaktlinser.  

Av säkerhetsskäl tar vi inte emot fyrverkerier eller aerosolburkar.

·         Hur gör jag en reklamation av en produkt?

Det gör du genom att fylla i vårt kontaktformulär som du hittar under rubriken « Kontakta oss»

1./       Välj motiv för din kontaktförfrågan

2./       Vänligen infoga en bild av produkten.

Vi svarar dig inom 24h, måndag till fredag.

Stäng fönstret
Ta del av förmånerna
10%*
Prenumerera
på vårt nyhetsbrev