040 628 6110
 Kundservice öppen  Mera information
 
 
 
 

Vi betjänar dig på vardagar mellan 09:00 - 12:30, 13:30 - 17:00

 
 
 
 

Köpvillkor


 

Villkoren som presenteras här under har modifierats 15 Maj 2018 kl.12:03. 

För att göra en beställning krävs att du bekantar dig med köpvillkoren och godkänner dem innan köpet genomförs. Du får en egen kopia av köpvillkoren till din e-post när du bekräftat en beställning.


Det här dokumentet är känt som Allmänna affärsvillkor och definierar de villkor som gäller för försäljning mellan ena parten som vill göra ett inköp på webbplatsen Vegaoo.se här med kallad ”kund” och för den andra parten, företaget JADEO FRANCE SASU vars säte finns på 45 rue Santoyon, Saint Quentin Fallavier 38070, registrerad hos RCS i Vienne under nummer 500 975 795, SASU med ett kapital på 60.000€, med momsregisternummer FR17500375795, härmed kallat «Vegaoo.se».

 

Företaget JADEO FRANCE SASU kan när som helst ändra dessa villkor. Kunden kommer att underrättas om naturen av dessa ändringar så snart de läggs ut på / Förändringarna träder i kraft en dag efter att de publicerats på webbsidan. Endast de villkor som är publicerade den dagen gäller. Villkoren presenteras för kunden när kunden gör en beställning och kunden måste acceptera villkoren före beställningen bekräftas.

 

Juridisk information

 

Sidan www.vegaoo.se är utformad av företaget JADEO FRANCE som har sitt säte på 45 rue de Santoyon, 38070 St Quentin Fallavier, Frankrike.

SASU (Société par Action Simplifiée Unipersonnelle) med kapital på 60.000 €

Registrerad hos RCS Vienne under nummer 500 375 795 000 35

Momsregistreringsnummer FR17500375795

Telefon: 040 628 6110

E-post: kundservice@vegaoo.se

Vår kundservice är tillgänglig måndag till fredag 09:00 – 17:00.

Ansvarig för publikationer: Sylvain Ferreira i egenskap av företagsledare för JADEO FRANCE SASU.

Webbhotell: Alter Way

Huvudkontor: 1 rue Royale, Bat D, 227 Bureaux de la Colline, 92219 Saint-Cloud, France


I. Våra Priser


Alla produktpriser visas i SEK och inkluderar moms men exkluderar fraktkostnader. Produkterna faktureras utgående från priser som gäller vid tidpunkten för orderläggningen. Produkterna förblir i Vegaoo.se :s ägo tills det att full betalning mottagits. Priset betalas i sin helhet i en betalning.

 

Priserna på Vegaoo.se är rekommenderade priser som motsvarar distributörernas rekommenderade priser. Priserna är inte rabatterade och kan fluktuera.

Beställda produkter och erbjudanden som finns på webbsidan Vegaoo.se gäller inte produkterna i kategorin ”SUPERPRIS”. Produkterbjudanden gäller så länge de är synliga på webbsidan och så långt lagret räcker.

 

II. Kvalitetssäkring

 

FEVAD:s kvalitetsstadgar:

Organisationen FEVAD representerar sektorn för elektronisk handel och distanshandel. Organisationens bestämmelser grundar sig på värden som öppenhet och respekt för konsumenten. De bestämmelser som omnämns i kvalitetsstadgan garanterar yrkesetik och bidrar till att stärka konsumenternas förtroende. Vegaoo.se lovar som medlem av FEVAD, att följa samtliga bestämmelser för god praxis inom e-handel.

 

III. Beställning

 

Personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att köpa produkter från Vegaoo.se. När du accepterar de här villkoren garanterar du att du som är under 18 år har tillstånd att göra köpet.

När du handlar från Vegaoo.se utformas ett kontrakt i enlighet med bestämmelserna i konsumentköp- och distanshandelsavtalet, och gäller från att du bekräftar varukorgen, det vill säga från det andra klicket vid beställningen.

Beställningsprocessen är följande:

-       Välj produkter som läggs till i varukorgen.

-       Välj leveransmetod.

-       Godkänn villkoren.

-       Bekräfta varukorgens innehåll (första klicket).

-       Identifiering på webbsidan www.Vegaoo.se om kunden inte redan är inloggad.

-       Bekräfta leverans- och faktureringsadress.

-       Välj betalningsmetod.

-       Bekräfta beställning (andra klicket).

 

Kunden får en bekräftelse på att vi mottagit beställningen till den angivna e-postadressen. Därefter får kunden ett mejl när paketet skickats och en länk där kunden kan följa leveransen. Båda parterna blir bundna vid köpet när kunden mottagit bekräftelse för att beställningen är skickad. Den här bekräftelsen får kunden som ett mejlen runt midnatt samma dag om kunden gjort beställningen före klockan 14, eller runt midnatt följande dag om kunden gjort beställningen efter klockan 14.

 

Under perioder med exceptionellt många besökare på sidan kan det tyvärr förekomma fall där flera beställningar gjorts på samma gång, och varan således är slut i lager, men betalningen gått igenom och ett mejl med information om mottagen beställning skickats. I en dylik situation, när en produkt inte kan levereras, kommer kunden omgående att underrättas om situationen och ges då alternativen att antingen annullera beställningen, eller att bli kompenserad för den uteblivna produkten medan resten av beställningen skickas. Kunden har också möjlighet att göra modifieringar eller annullera en beställning tills den tidpunkten då han/hon mottagit ett bekräftelsemejl på att beställningen är skickad. För att göra modifieringar efter det att kunden redan betalat, bör han/hon ringa vår kundservice på numret 040 628 6110, och på det viset försäkra sig om att modifieringen utförs innan beställningen skickas och avtal ingås.

 

Kunden kan beställa produkter online från www.vegaoo.se 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

 

Vegaoo.se förbehåller sig rätten att avbryta eller avvisa order från en kund med vilken det finns en betalningstvist från en tidigare beställning eller som utgör någon typ av risk. När beställningen görs innebär det att kunden godkänner de priser och produktbeskrivningar som finns tillgängliga. Vegaoo.se har åtagit sig att ta emot beställningarna på webbplatsen inom ramen för produkternas lagertillgänglighet. Om en eller flera produkter är otillgängliga försöker Vegaoo.se omedelbart kontakta kunden. Kundens beställning kommer att annulleras och beloppet återbetalas.

 

Produktfoton som är synliga på Vegaoo.se tillhandahålls av våra leverantörer, vissa detaljer som färg eller mönster kan variera, men förekomsten av sådana variationer är mycket ovanliga. Vi ber dig ändå att läsa produktbeskrivningen. Om du mottar en annan produkt än du förväntat dig, tveka då inte att kontakta oss på 040 628 6100 eller kundservice@vegaoo.se. Våra produkter är uteslutande ämnade för försäljning, alltså erbjuder vi inte uthyrning av kostymer eller tillbehör.

Märk att vissa produkter kan utgöra en del av en helhet.

Alla avtal som görs mellan Vegaoo.se och kunden arkiveras i 10 år. Kunden kan därför när som helst begära en faktura från ett tidigare kontrakt.



IV. Leveransvillkor

 

Alla beställningar som gör på sidan Vegaoo.se före kl.14:00 från måndag till fredag helgfria vardagar, skickas samma dag med förbehåll för bekräftelse av betalning. Beställningar som görs under veckoslut skickas följande måndag. Vänligen använd postnummer modulen för att se förväntat leveransdatum.

 

Vi erbjuder att skicka paketen till ombud med Postnord. Med PostNord uppskattas paketen levereras inom ca 7 - 9 vardagar. Vänligen märk att spårningsnumret du får i mejlen inte uppdateras förrän paketet anländer till Malmö Du får SMS av postnord när du kan hämta ut paketet. Du får även en avis på posten. Paketet ligger på ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka. OBS! Klarna förkastar ofta beställningar där Postnord är transportör av säkerhetsskäl! Om du vill betala med Klarna - välj DHL som leveransmetod.

 

Vi erbjuder standardleverans med DHL Eco till hemmet/arbetsplatsen. Detta är en så kallad dörr-till-dörr leverans. DHL tar kontaktar före leverans och har kunden inte har möjlighet att ta emot paketet får han/hon i stället välja en utlämningspunkt från vilken paketet kan uthämtas. Leverans till städer uppskattas ta 3 – 4 arbetsdagar, leverans till landsbygd 5 – 6 arbetsdagar, och till öar och glesbygd i norr beräknas leveransen ta 6 – 9 arbetsdagar. För en mera exakt uppskattning, vänligen se postnummermodulen i varukorgen.

 

Kunden har även möjlighet att välja express leverans, då med DHL Express. Expressleveransen tar mellan 24 – 72 h beroende på vart i Sverige leveransen skickas, förutsatt att beställningen gjorts helgfria vardagar. En del undantag förekommer, för öar och glesbygd i norra Sverige kan expressleveransen ta upp emot 5 arbetsdagar. För en mera exakt uppskattning, vänligen se postnummermodulen i varukorgen.

 

Om kundens beställning levererats till en utlämningspunkt har kunden sju dagar på sig att hämta ut paketet. I normala fall krävs ett personbevis för att kunden ska kunna lösa ut paketet. Ett annat alternativ är att DHL levererar paketet till en SwipeBox. Då får kunden en pinkod till boxen i ett SMS. Med både DHL Eco och DHL Express ligger paketen sju (7) dagar vid utlämningspunkten innan de skickas tillbaka till oss. Vegaoo.se tar inte ut någon extra kostnad för outlösta paket.

 

Kunden kan kontakta DHL på numret 0771 400 345 för att göra specifika överenskommelser angående leveransen.

 

För att se priser och uppskattade leveranstider, vänligen ange postnummer i modulen som hittas när du klickar på varukorgen.

 

Om beställningen inte levereras inom avtalad tid kontaktar Vegaoo.se kunden för att underrätta denne om skälen till förseningen. Vegaoo.se kan be kunden kontakta transportören för att de sinsemellan ska komma överens om en ny leveranstidpunkt, eller för att ge transportören kompletterande information. Om leveransen dröjer oskäligt länge kan Vegaoo.se besluta att återbetala kunden för fraktkostnaderna. Kunden har alltid möjlighet att vägra leverans vilket upphäver köpet. Då kommer kunden återbetalas för hela beställningssumman så snart transportören skickat tillbaka varorna.

 

Vänligen lägg märke till att om paketet har skadats eller blivit ompaketerat rekommenderar vi att du vägra leverans. Om du accepterar paketet ber vi dig ta bilder av det skadade paketet och skicka dem till vår kundservice på adressen kundservice@vegaoo.se. Vi återkommer med en lösning inom 48 h.

 

Vegaoo.se levererar beställningar enbart inom Sverige. För leverans till Danmark, vänligen kontakta Vegaoo.dk. För leverans till övriga nordiska länder, vänligen kontakta Vegaoo.com.

 

V. Betalning

 

Kunden jan välja mellan följande betalningssätt:

- med Betalkort: Visa, MasterCard, Visa Electron och Maestro (Euroline)

- med Paypal

- med Klarna (kan sällan kombineras med Postnord som transportör)

 

När betalningen sker med betalkort åtar sig Vegaoo.se rätten att kontrollera personuppgifter för att verifiera att personen som står för betalningen är den samma som gjort beställningen. Detta gör vi i syfte att minska risken för bedrägeri. I den dylik situation kontaktar vår kundservice kunden för att få tilläggsinformation för verifiering. Beställningen kommer automatiskt att annulleras om verifieringen misslyckas eller om de begärda uppgifterna uteblir.

 

Eftersom vi för närvarande inte säljer varor på kredit görs ingen kreditupplysning.

 

För att garantera en säker betalning använder vi oss av en service som utför betalningen genom säkra servrar. Vi kommer aldrig att ha tillgång till din information. Informationen är krypterad och säkrad med vårt SSL 3 protokoll (Secure Socket Layer) över nätet, ett protokoll som har blivit en global norm och som är kompatibelt med de mest använda webbläsarna. Vår partner som hanterar uppgifterna uppfyller kraven för PCI DSS.

 

Klarna som betalningsalternativ

OBS! Lägg märke till att Klarna av säkerhetsskäl ofta förkastar beställningar som görs där PostNord är transportör.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy

 

VI. Produkter och reklamation

 

1.     Rättslig garanti om produkternas överensstämmelse

Paragraf 16 § (konsumentköplagen) kräver att säljaren levererar en produkt som överensstämmer med kontraktet och ansvarar för brister befintliga vid leverans. Säljaren ansvarar också för brister till följd av paketering, anvisningar för montering eller installation i såna fall där säljaren tagit sig an ansvar för dessa.

Produkten överensstämmer då:

-       Den är lämplig för ändamålet som vanligtvis förknippas med en sådan produkt, i detta fall måste produkten motsvara beskrivningen som försäljaren tillhandahållit och innefatta de egenskaper som försäljaren redogjort. Produkten ska motsvara det köparen rimligen kan förvänta sig med tanke på de offentliga uttalanden som gjorts av säljaren, tillverkaren, eller en annan företrädare, särskilt i reklam eller det som framgår ur märkningen.

-       Eller då egenskaperna som anges genom överenskommelse mellan parterna eller då produkten är lämplig för det särskilda ändamålet som köparen redogjort för säljaren som accepterat.

Köparen har rätt att kräva överensstämmelse med kontraktet. Köparen kan dock inte ifrågasätta överensstämmelsen, och åberopa brister, som köparen var medveten om eller inte kunde ignorera då kontraktet skapats. Detta gäller även när bristen har sitt ursprung i material som köparen själv införskaffat.

I enlighet med konsumentlagen kan köparen välja mellan reparation eller utbyte av produkten i händelse av bristande överensstämmelse. Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller gör en omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.

Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

 

2. Garanti för föreliggande fel

 

Garantiperioden gäller när fel anses föreligga, om varan under den angivna perioden försämras i det avseende som utfästelsen omfattar. Första stycket gäller inte, om det görs sannolikt att försämringen beror på en olyckshändelse eller därmed jämförlig händelse eller på vanvård, onormalt brukande eller något liknande förhållande på köparens sida. 

Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte meddelar säljaren om felet inom skälig tid efter det att felet upptäckts (reklamation).

Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse. Lag (2005:62).

Konsumenten har alltså 3 års reklamationsrätt. Reklamationen bör rapporteras så snart felet upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. För livsmedel gäller reklamation före sista förbrukningsdag, eller 3 år, vilket som kommer först.

 

Om kunden önskar göra en reklamation kan kunden kontakta kundservicen på kundservice@vegaoo.se, 040 628 6110, eller genom vårt kontaktformulär.

 

Kunden kan göra en reklamation från sitt konto på följande sätt:

 

-       Logga in på ditt konto med din e-postadress och ditt lösenord

-       Under rubriken ”Mina beställningar” hittar du «Gör eller följ en retur»

-       Om det handlar om en reklamation bör du ur listan med returmotiv välja «Defekt produkt»

Vi ber dig ladda upp en bild av den defekta produkten, samt skriva en förklaring till hur produkten är defekt.

-       I det fall att reklamationen godkänns kommer du att bli ersatt för produkterna och för   returkostnaderna och eventuella tilläggskostnader som uppkommit i samband med reklamationen*. Kom därför också ihåg att skicka oss en bild av kvittot du fick från postkontoret när du skickade tillbaka produkten till oss. Skicka bilden av kvittot till: kundservice@vegaoo.se

 

*= Exempel på tilläggskostnader är bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Dessa kostnader ersätts då kunden kan uppvisa dokument som bevisar att kostnaderna uppkommit i samband med reklamationen. För att servicen som använts skall ersättas bör den vara det mest uppenbara valet för kunden, till exempel att kunden åkt till postkontoret som ligger närmast hemadressen och inte ett som ligger 200 km bort.

 

Om en tvist uppstår kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer ARN vid eventuell tvist. Europeiska kommissionen har en onlineplattform för tvistlösning. Du kan kontakta dem här, eller kontakta ARN genom att skriva mejl till arn@arn.se, eller skicka brev till ARN, Box 174, 101 23 Stockholm.

 


VII. Bekämpning av betalkortsbedrägeri


För att garantera säker betalning använder Vegaoo.se den säkra betaltjänsten upprätthållen av vår bankpartner Ogone. Denna tjänst inkluderar standard SSL-säkerhet. Konfidentiell data överförs direkt i krypterat format till bankens server utan att någonsin passera genom våra fysiska interna servrar.

Varje betalning som görs med ett bankkort sickar en auktoriseringsförfrågan till din bank. Betalningssystemet levererar ett elektroniskt certifikat som fungerar som ett bevis på summa och datum för transaktionen.

Vegaoo.se förbehåller sig rätten att kontrollera de personuppgifter som kunden givit och att vidta alla åtgärder som är nödvändiga för att kontrollera att den person vars bankkonto debiterats är den samma som gjort beställningen. Denna kontroll kan ske i form av en begäran av identitetsuppgifter och/eller begäran av bankuppgifter. Om svar från kunden för en sådan begäran inte mottagits inom två dagar, annulleras beställningen automatiskt utan möjlighet till reklamation. Vegaoo.se har också rätt att direkt annullera en beställning som innefattar flera av de riskfaktorer som kännetecknar betalkortsbedrägeri.


VIII. Ångerrätt

 

Kunden har i enlighet med lagen 14 dagar, från det att varorna mottagits, för att utöva sin ångerrätt. För att utöva ångerrätten måste kunden meddela oss om sitt beslut att frånträda avtalet genom en förklaring (skicka den per post eller e-post).

Mejl: Kundservice@vegaoo.se

 

Om kunden föredrar, kan han/hon använda vårt kontaktformulär.

Kunden kan även använda sig av konsumentverkets ångerblankett. (http://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf).

Kunden har rätt att ångra sig, så utövandet av ångerrätt har inga påföljder. Däremot kan det hända att Vegaoo.se tar ut en värdeminskning för produkter som använts på ett sätt som avviker från Konsumentköplagen (21§). Kunden ansvarar för kompensation av produkten enbart i sådana fall där produkten hanterats på ett vis som avviker från det sätt den i normala fall skulle hanteras på för att du som kund ska kunna skapa din åsikt om den. Normal behandling av produkten inkluderar att undersöka dess natur, egenskaper och funktion, utan att skada den. Kunden kan returnera en produkt som inte uppfyller returvillkoren, till exempel om dräkten blivit smutsig, men Vegaoo.se kan då ta ut en värdeminskning på 100%.

 

Av hygieniska eller hälsoskyddsskäl kan inte vissa produkter returneras och ingen återbetalning eller byte kan göras. Produkter som omfattas av detta är tandproteser, godis, underkläder, bikinis, baddräkter, smink (ögon-, ansikts- och kroppssmink, läppstift, sminkpennor, läppglans) och kontaktlinser. Enligt svensk lag får kunden ändå returnera den här typen av produkter då förpackningen är oöppnad. Vid den här typen av undantagsfall ber vi kunden kontakta kundservicen på kundservice@vegaoo.se eller 040 628 6110 för att göra bytet.

 

När du som kund vill utöva din ångerrätt, kom då ihåg att:

-       Returnera produkten senast fjorton (14) dagar efter att kunden kontaktat Vegaoo.se och berättat att du vill utöva din ångerrätt.

-       Returnera produkten till:

 

JADEO C/O SHOPRUNBACK SE

SOUTH EAST 29

Krangatan 1

296 32 Åhus

Sverige

 

-       Du står själv för samtliga returkostnader

Åberopande av ångerrätten resulterar i att du återbetalas inom 14 dagar från det att vi mottagit produkten. Kunden kan skynda på returprocessen och återbetalningen genom att skickat oss kvitto för försändelsen med spårningsnummer som bevis på att paketet är på väg.

 

Vi råder dig att kontakta vår kundservice genom ditt kundkonto hos oss om du vill utöva din ångerrätt. Tänk på att spara bevis för när du har kontaktat oss, som e-post och kvitto från postkontoret. De här är bra att ha om det skulle bli tvist om den lagstadgade tiden.


IX. Retur och återbetalning

 

Enligt lagen har kunden 14 dagars ångerrätt. Som en utökad service erbjuder Vegaoo.se en returrätt på 30 dagar - just nu har du exceptionellt 60 dagars returrättDetta betyder att kunden efter sina lagstadgade 14 dagar av ångerrätt fortfarande har möjlighet att returnera produkter. Returer som sker efter 14 dagar infaller då under vår tilläggsservice - returrätt.

 

Returvillkor:

För att returnera en produkt, gör så här:

-       Logga in på ditt konto med din e-postadress och ditt lösenord

-       Under rubriken ”Mina beställningar” hittar du «Gör eller följ en retur»

OBS! Returrätten är gäller exceptionellt 60 dagar från att du mottagit beställningen!

 

För att returneringen ska accepteras måste kunden returnera produkterna i originalförpackningen inkluderande produktbladen. Det är acceptabelt att kunden prövat produkten en gång, men om produkter blivit använda kan Vegaoo.se ta ut en värdeminskning. Produkten måste returneras i sin helhet med alla tillbehör som ingår i dräkten. Returen skickas till:

 

JADEO C/O SHOPRUNBACK SE

SOUTH EAST 29

Krangatan 1

296 32 Åhus

Sverige

 

Vänligen lägg märke till att alla returavgifter är på kundens ansvar.

 

Vid returrätt och ångerrätt hör det till att kunden får sin återbetalning inom 14 dagar från det att Vegaoo.se mottagit besked från kunden om att de önskar returnera. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

 

Återbetalningen sker alltid med samma betalningsmetod som vid tillfället då beställningen gjordes. Hela beloppet återbetalas, inklusive fraktkostnader, skatt och avgifter, om du ångrar köpet av hela beställningen, alltså returnerar alla produkter. Returfrakten står kunden för. OBS! Om du valt Klarna som betalningsmetod bör du meddela dem om att du tänker göra en retur så att de kan lägga din faktura på is.

 

Om situationen kräver omleverans står Vegaoo.se för fraktkostnaderna. Kunden får ersättning för fraktkostnader vid fall där det förekommit misstag som företaget ansvarar för.

 

X. Kundservice


Du är mer än välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor. Vi finns tillgängliga på telefon från måndag till fredag kl. 09-17:00

Telefon: 040 628 6110

Du kan givetvis också mejla oss på kundservice@vegaoo.se

 

XI. Immateriella rättigheter


All text, alla kommentarer, artiklar, illustrationer och bilder som återges på Vegaoo.se är reserverade enligt upphovsrätten och enligt immateriella rättigheter som gäller i hela världen. Även privatbruk omfattas av olika bestämmelser och är begränsande av lagarna kring immateriella rättigheter.

 

 XII. Dataskydd

 

Vi tar personlig integritet på allvar. Vi håller oss ständigt uppdaterade vad Personuppgiftslagen (PuL), personuppgiftsförordningen och EU:s dataskyddsreform beträffar. JADEO FRANCE SASU samlar personuppgifter om sina kunder genom sidan Vegaoo.se på ett säkert och skyddat sätt. Vår sida använder cookies, små textfiler som lagras på din hårddisk och är avsedda för att göra det möjligt eller göra det bekvämare för dig att surfa på våra sidor. Cookies krävs för att vi ur teknisk synvinkel ska kunna förbättra webbutiken. De gör så att du bland annat kan spara din varukorg, fortsätta din shopping med ett klick från ett mejl och spara din inloggningsinformation.  

Datainsamlingen sker när:

-       Kunden skapar ett konto

-       Kunden registrerar sig för nyhetsbrev eller erbjudanden från Vegaoo.se

-       När kunden gör en beställning eller en retur på webbsidan

-       När kunden kontaktar kundservicen

-       När kunden deltar i tävlingar på sidan

-       När kunden surfar på sidan och läser om olika produkter

-       När kunden skriver en recension eller kommenterar en artikel

-       När kunden delar en åsikt med en vän genom att skicka ett mejl från en produktsida

-       När kunden delar en produktsida på Facebook, Google+, Twitter, Pinterest

 

Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kommer dina uppgifter, inklusive din e-postadress, att användas i reklamsyfte. Du kan när som helst avbryta prenumerationen genom att skicka ett mejl till vår kundtjänst, kundservice@vegaoo.se eller genom att ringa oss på 040 628 6110.

Cookies, egna eller tredje partens, krävs inte för att kunna driva sidan operationellt. Däremot tillåter det Vegaoo.se att känna igen dig som användare, lagra dina preferenser, och skräddarsy offerter just för dig. Du kan uttrycka att du samtycke eller att du inte samtycker genom att konfigurera din webbläsare.

 

De insamlade uppgifterna är avsedda för användning av Vegaoo.se. De är nödvändiga för behandling och hantering av beställningar. Uppgifterna är också nödvändiga för handelsförbindelserna mellan Vegaoo.se och kunden. De tillåter också Vegaoo.se att tillhandahålla individanpassad kundservice och förbättra relevansen för de produkter som föreslås. Vegaoo.se ansvarar för hur Cookies används. De kan skickas till företag och underleverantörer som Vegaoo.se använder vid orderhantering och som erbjuder tjänster som används på sidan. 




Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Faktura

Konto

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att vi ska kunna erbjuda Klarnas betalningsalternativ behöver vi dela dina uppgifter. Uppgifterna delas endast om du väljer någon av Klarnas betalningslösningar och används i samband med bedömningen som görs för att avgöra om du kan handla. Uppgifterna som hämtas är namn, adress, mejladress, telefonnummer, betalningshistorik samt orderdetaljer som betalningsalternativ, fraktsätt och orderinnehåll. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

.

Stäng fönstret
Ta del av förmånerna
10%*
Prenumerera
på vårt nyhetsbrev